Методичні рекомендації щодо створення «Атестаційного портфоліо» педагога
«Атестаційне портфоліо» педагога – це систематизація й узагальнення набутого досвіду. «Атестаційне портфоліо» педагог готує на основі «професійного портфоліо», в якому накопичуються найкращі матеріали його професійної діяльності за міжатестаційний період.
Створення і комплектування «Атестаційного портфоліо» передбачає відбір матеріалів, які ілюструють результативність роботи педагога.
І. Титульна сторінка:
1. Назва закладу, установи, де працює педагог (зверху);
2. Тема досвіду (всередині);
3. Прізвище, ім’я та по батькові педагога;
4. Посада;
5. Кваліфікаційна категорія, педагогічне звання (у правому нижньому куті);
6. Місто, рік (знизу)
ІІ. Відомості про педагога:
1. П.І.Б.
2. Дата народження
3. Освіта(що саме і коли закінчив, фах за дипломом);
4. Місце роботи, посада;
5. Загальний стаж педагогічної роботи;
6. Стаж роботи на даній посаді;
7. Державні нагороди, звання;
8. Дата, форми та результати підвищення кваліфікації;
9. Дата, результати попередньої атестації;
10. На що претендує.
ІІІ. Атестаційний лист попередньої атестації (ксерокопія)
ІV. Посвідчення про проходження курсів підвищення кваліфікації (ксерокопія)
V. Анотація. Анотація – коротка характеристика опису досвіду, у якій стисло викладається зміст досвіду, дається його оцінка. Анотацію готує керівник шкільного методичного об’єднання (обсяг 1 сторінка).
Алгоритм написання анотації: Загальні дані про педагога. Рівень професіоналізму. Робота над темою досвіду.
Результати пошуково-творчої діяльності;
Знання індивідуально-психологічних особливостей учнів. Шляхи реалізації даної теми досвіду.
Впровадження методів, прийомів та педагогічних технологій в практичну діяльність (що саме?);
результативність досвіду (досягнення учнів) та репрезентативність досвіду (де, коли, ким заслуховувався, вивчався, впроваджувався тощо).
VІ. Відгук на професійну діяльність працівника готує заступник директора з НВР.
Структура відгуку про досвід роботи педагога _________з теми ____ : Відзначити творчий підхід до процесу навчання, викладання та виховання. Рівень науково-теоретичної підготовки.
Рівень інтенсифікації і результативності проведених уроків. Організація і результативність навчальної та позакласної роботи з обдарованими дітьми. Різномаїття форм і методів, прийомів роботи. Результативність роботи педагога в площині даної теми. Висновки, рекомендації
VІІ. Опис досвіду роботи педагогом (самоаналіз досвіду роботи) (обсяг не менше 5 сторінок) В самоаналізі висвітлюється тема досвіду, розкривається основна педагогічна ідея досвіду, технологія реалізації, інноваційна значущість цієї теми та її складових.
Алгоритм опису досвіду педагога.
1. ВСТУП. Наукове обґрунтування обраної теми: - актуальність; - провідна ідея досвіду - місце, роль і значення даної проблеми в діяльності школи, автора; - пріоритети, що впливають на розв’язання зазначеної проблеми; - шляхи вирішення завдань;
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Система роботи педагога. Основна частина передбачає виклад інформації про дослідження проблеми або розробку провідної ідеї досвіду, узагальнення результатів, щодо створення реальної картини досвіду, показ конкретних зв’язків педагогічних напрацювань і здобутків в послідовності: - розкриття динаміки і стану розробки даної проблеми на основі аналізу особистого досвіду; - зміни у роботі протягом періоду апробації педагогічних технологій, різних форм, методів и прийомів педагогічної діяльності; - визначення ефективності застосованих педагогічних технологій, методів, прийомів тощо; - чим конкретно визначаються досягнення; - як усі заходи, зміни в діяльності педагога позначились на кількісних та якісних результатах.
3. ВИСНОВКИ: - оцінка одержаних результатів роботи; - результативність роботи над зазначеною темою за міжатестаційний період (реальний приріст знань, умінь, навичок, якостей учнів, поліпшення показників роботи з обдарованими дітьми, науково-методичної роботи в навчальному закладі, місці, тощо); - визначення проблем та шляхи їх рішення; - визначення перспектив своєї роботи.
VІІІ. Бібліографія. Даний розділ повинен містити список використаної літератури (оформляється згідно з загальноприйнятими правилами).
ІХ. Додатки. До складу додатків можуть входити: - матеріали, що відображають методичну роботу автора (не конспекти чи сценарії уроків, а методичні розробки окремих занять, системи занять, програм, спецкурсів, факультативів, творчі проекти); - різноманітні дидактичні і роз даткові матеріали, тематичні схеми, таблиці, макети посібників, міні-хрестоматій, збірників тощо; - авторські видання та публікації
Х. Результативність педагогічної діяльності (відповідно до Інформації про фахову діяльність педагогічного працівника у таблицях).
ХІ. Матеріали, які підтверджують результати професійної діяльності (грамоти, дипломи, сертифікати, тощо) за міжатестаційний період.